Шановний відвідувачу нашого сайту!

На цій сторінці Вам пропонується ознайомитися з інформацією щодо національно-патріотичного виховання учнівської молоді. Ви можете використати вкладені матеріали з метою соціально-педагогічного супроводу формування національної свідомості учасників НВП ЗНЗ

Анкета для учнів «Визначення толерантності»

Опитувальник для учнів

Батьківщина для мене – це ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Бути патріотом – це означає----------------------------------------------------------------

Бути несправжнім патріотом – це означає -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Толерантність – це----------------------------------------------------------------------------

Толерантність я проявляю у тому,що --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Я вважаю, що всі народи світу мають право -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Я не вважаю, що один народ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Я вважаю за неприпустиме ----------------------------------------------------------------

Для виховання патріотизму в школі необхідно -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Я вважаю, що в школі неможна ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Я вважаю, що вчителі мають право-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Я вважаю, що батьки мають право -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Мені ніколи не заборонять ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Мені можуть заборонити------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Анкета для батьків «Визначення толерантності»

Опитувальник для батьків:

Чи прищеплюєте ви своїй дитині патріотичні ідеали?

----------------------------------------------------------------------------------------------------

У чому це проявляється?

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Чи вважаєте ви за необхідне обговорювати питання толерантності та патріотизму на батьківських зборах?

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Обґрунтуйте свою думку.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Як ви ставитесь до проявів націоналізму та шовінізму?

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Чи засуджуєте ви ці питання в родині?

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Які, на ваш погляд, заходи мають проводитися в школі з виховання толерантності учнів, виховання в дітях патріотизму?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Анкета №1 Як Ви розумієте патріотичне виховання?

1. Як Ви розумієте патріотичне виховання?

А) Любов до своєї батьківщини і служіння йому.

Б) Нав'язування ідеології.

В) Не знаю.

2. Як Ви розумієте термін «мужність»?

А) Якості особистості з сильними рисами характеру.

Б) Якості особистості зі слабкими рисами характеру.

В) Мені це незнайоме.

3. Необхідно зараз звертати увагу на патріотичне виховання покоління?

А) Так.

Б) Ні.

В) Не знаю.

4. Що означає для Вас «Родина», «Вітчизна»?

А) Це місце, де народився або виріс.

Б) Це термінологія, що позначає місце народження або місце проживання.

В) Я не знаю, що це означає.

5. Вважаєте ви себе патріотом? У чому це проявляється?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6. Як Ви вважаєте, ким і де має проводитися патріотичне виховання?

А) У сім'ї.

Б) У школі .

В) В сім'ї і в школі.

7. Коли необхідно робити основний упор на патріотичне виховання?

А) З раннього дитинства.

Б) У підлітковому і юнацькому віці.

В) У більш зрілі роки.

8. Піднімалися чи питання про патріотизм у вашому навчальному закладі?

А) Так.

Б) Ні.

В) Частково.

9. Вважаєш ти, що в школі повинен бути окремий навчальний предмет, пов'язаний з патріотичним вихованням?

А) Так, я вважаю, що необхідний такий предмет, який робить упор на патріотичне виховання.

Б) Ні, такий предмет в рамках шкільної програми не потрібен.

В) Вважаю, що патріотичне виховання необхідно проводити в комплексі, а не тільки в рамках одного предмета.

10. Чи є сенс у патріотичному вихованні в наш час?

А) Так, зараз, як ніколи в наш час необхідно патріотичне виховання .

Б) Я не бачу зараз в цьому сенсу.

В) Я не уявляю, що це таке.

11. Чи є в Україні патріотизм?

А) Так.

Б) Ні.

В) Не знаю.

12. Як ви ставитеся до введення в школі спеціального курсу «Основи військово-патріотичного виховання»?

А) Згоден.

Б) Не згоден.

В) Не думав.

13. Хотіли б Ви, щоб у школі проводили конкурси пісень на патріотичну тему?

А)Так.

Б)Ні.

В) Не знаю.

14. Хотіли б Ви брати участь в іграх, змаганнях, зльотах, пов'язаних з патріотичною тематикою?

А)Так, я б брав у них участі.

Б) Ні, мені це нецікаво.

В)Я не знаю.

15. Яку якість виховує в людях патріотичне виховання?

А) Любов до Батьківщини, почуття обов'язку, самовідданість.

Б) Працьовитість, незалежність характеру, акуратність.

В) Інші якості.

16.Знаєте ви історію Великої Вітчизняної війни та її героїв?

А) Так.

Б) Ні.

В) Дуже слабо.

Г) У школі проходили, але я не надав цьому значення .

17. Чи ведуть у Вас в сім'ї бесіди про патріотичне виховання?

А) Так.

Б) Ні.

В) Іноді.

18. Як Ви розумієте: це одне і те ж чи ні: «Бути громадянином означає бути патріотом своєї Батьківщини»?

А) Згоден з цим висловлюванням.

Б) Не згоден.

В) Я можу бути патріотом, але не мати громадянства.

Анкета №2 Як Ви розумієте патріотичне виховання?

1.Чи любите Ви свою країну?

А) Так;

Б) важко відповісти;

В) ні.

2.Чи пишаєтесь Ви тим, що є громадянином України?

А) Так;

Б) важко відповісти;

В) ні

3.Чи знаєте Ви історію свого рідного міста?

А) Так;

Б) важко відповісти;

В) ні.

4.Чи дотримується Ваша родина звичаїв та традицій нашого народу?

А) Так;

Б) важко відповісти;

В) ні.

5.Чи поважаєте Ви українську мову?

А) Так;

Б) важко відповісти;

В) ні.

6.Чи спілкуєтесь Ви українською мовою?

А) Так;

Б) важко відповісти;

В) ні.

7.Чи потрібна Україні друга державна мова?

А) Так;

Б) важко відповісти;

В) ні.

8.Чи вважаєте Ви службу в армії обов’язком громадянина України?

А) Так;

Б) важко відповісти;

В) ні.

9.Чи читаєте Ви художню літературу рідною мовою?

А) Так ;

Б) важко відповісти ;

В) ні.

10.Чи вважаєте Ви себе патріотом України?

А) Так;

Б) важко відповісти;

В) ні.

Анкета для вивчення моральної орієнтації учнів

Учень____________________________________ клас _____________

1.Cкільки тобі років?

----------------------------------------------------------------------------------------------------

2. Cтать ----------------------------------------------------------------------------------------

3. Як ти ставишся до поглядів своїх батьків на життя?

А) повністю згоден;

Б) не згоден.

Б)

4. Що є найголовнішим у житті ( чого б ти хотів домогтися насамперед)?

А) багато грошей;

Б) можливість допомагати людям;

В) цікава робота;

Г) визнання навколишніх;

Д) фізична сила і здоров’я;

5. Як ти ставишся до людей інших рас і національностей?

А) неприязно, з ненавистю ;

Б) спокійно;

В) поважаю, цікавлюсь;

6. З якими твердженнями ти погоджуєшся?

А) дбати про процвітання своєї країни - головне для громадянина;

Б) людина має дбати лише про свою сім’ю;

В) людина має дбати тільки про себе.

7. З якими судженнями ти погоджуєшся?

А) людина відповідає за все що відбувається навколо;

Б) людина відповідає тільки за свої вчинки;

В) людина відповідає за свою сім’ю і близьких людей;

Г) людина відповідає за долю світу і довкілля.

8. Яка з життєвих позицій є твоєю?

А) я поважаю кожну людину, якщо вона не злочинець;

Б) я поважаю близьких і друзів;

В я поважаю тільки багатих і знаменитих;

Г) я поважаю тільки старших;

Д) я не мушу будь-кого поважати.

9. Праця для людини – це :

А) реалізація власних сил і можливостей;

Б) не приємний обов’язок ;

В) потреба здорового організму.

10. Яке із наведених суджень ти поділяєш?

А) у колективі почуваєшся сильнішим, здається, що виростають крила;

Б) колектив допомагає жити, вчитися, підтримує у важкі хвилини ;

В) колектив обмежує свободу людини ;

Г) людина в колективі перетворюється на піщинки.

11.У тебе приязні стосунки з однокласниками?

А) безперечно;

Б) так;

В) не знаю;

Г) ні.

12. Які дії, вчинки, особисті властивості своїх однокласників ти найбільше шануєш?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Які дії, негативні вчинки, особисті властивості своїх однокласників ти найбільше засуджуєш?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

13. Які теми, висвітлюванні у кінофільмах, в телепередачах, тебе найбільше цікавить?

А)кримінальна хроніка ;

Б) події в світі ;

В) досягнення науки;

Г) проблеми моралі;

Д) класична музика;

Е)політика.

ОСНОВНІ ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ, ЩО ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ РЕАЛІЗАЦІЮ ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМКІВ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ ШКОЛИ

Класно-урочна діяльність:

- уроки-практикуми;

- ігрові форми навчання та виховання;

- інтегровані уроки;

- колективне взаємонавчання.

Позаурочна діяльність:

- історичні декади;

- проведення свят, заходів, спортивних змагань, творчих конкурсів;

- вікторини, олімпіади, конференції;

- пізнавальні класні години.

Творчо-пошукова діяльність:

- організація роботи шкільного музею, екскурсійна робота;

- навчальні та виховні проекти, соціальне проектування, пошуково-дослідницька діяльність; творчі роботи;

- театралізація.

Діагностична діяльність:

- анкетування учнів;

- визначення рівня вихованості;

- діагностика рівня розвитку пізнавальних інтересів школярів;

- опис і фіксація даних на паперових та електронних носіях;

- аналіз анкет, опитувальників, проведених заходів тощо;

- порівняння і зіставлення з очікуваним результатом проекту, з уже досягнутими показниками.

Вивчення передового педагогічного досвіду:

- участь в семінарах, засіданнях МО заступників директорів з виховної роботи;

- вивчення виховних програм і проектів з патріотичного виховання учнів;

- вивчення публікацій ЗМІ з патріотичного виховання учнів.

Взаємодія з громадськими організаціями:

- проведення заходів патріотичної спрямованості спільно з громадськими організаціями, міськими бібліотеками, радою ветеранів, спілками тощо;

- участь у конкурсах патріотичної спрямованості, що проводяться громадськими організаціями міста, області.

ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ У СФЕРІ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ:

1) духовно-моральний «Я – патріот»;

2) культурно-історичний «Мала Батьківщина»;

3) громадянсько-правовий «Я – громадянин»;

4) військово-патріотичний «Дні військової слави»;

5) спортивно-патріотичний;

6) культурно-патріотичний.

Духовно-моральний напрямок включає в себе:

· формування морально стійкої цільної особистості, яка має такі моральні якості, як сумлінність, чесність, колективізм, прагнення дотримуватися правил поведінки, повагу до старшого покоління, мужність, любов до Батьківщини та свого народу;

· виховання поваги до сім'ї, батьків, сімейних традицій;

· формування позитивного ставлення до здорового способу життя, виховання активної життєвої позиції щодо власного здоров'я, неприйняття асоціальних явищ, котрі підривають фізичне і духовне здоров'я нації.

Культурно-історичний напрямок передбачає:

· виховання в учнів любові до своєї «малої» батьківщини, рідного краю;

· залучення учнів до роботи по збереженню культурних та історичних пам'яток бойової та трудової слави;

· формування почуття національної гордості, національної самосвідомості, здатності жити поряд з людьми інших культур, мов і релігій.

Цивільно-правовий напрямок орієнтоване на:

· вивчення державної системи України, її Конституції, Гімну, державної символіки, прав і обов'язків громадянина України;

· формування глибокого розуміння громадянського обов'язку, ціннісного ставлення до національних інтересів України, її суверенітету, незалежності та цілісності;

· формування культури правових відносин, прагнення до дотримання законодавчих норм;

· розвиток дієвого шкільного самоврядування.

Військово-патріотичний напрямок включає в себе:

вивчення військової історії та традицій України, знання дат військової слави, бойових і трудових подвигів жителів області в роки Великої Вітчизняної війни;

збереження військових традицій, зв'язку поколінь захисників Батьківщини, організація зустрічей учнів з ветеранами війни та праці, учасниками локальних військових конфліктів та антитерористичних операцій;

формування позитивного образу Збройних Сил України, готовності до виконання військового обов'язку.

Спортивно-патріотичний напрямок. Направлений на розвиток морально-вольових якостей, виховання витривалості, стійкості, мужності, дисциплінованості в процесі занять фізичною культурою і спортом, формування досвіду служіння Вітчизні і готовності до захисту Батьківщини.

Культурно-патріотичний напрямок. Направлений на розвиток творчих здібностей учнів через залучення їх до музичного фольклору, усної народної творчості, народних свят, знайомство зі звичаями і традиціями українського народу.

Кiлькiсть переглядiв: 413