У 6 – 7 років формуються мозкові механізми, що дозволяють дитині бути успішною у навчанні. Медики вважають, що у цей час дитині дуже важко. І тисячу разів були праві наші прабабусі, які відправляли своїх нащадків у гімназії тільки у 9 років, коли нервова система вже сформувалася.
Однак серйозних зривів і хвороб можна уникнути і сьогодні, якщо дотримуватися найпростіших правил.
Правило 1
Ніколи не відправляйте дитину одночасно в перший клас і якусь секцію або гурток. Сам початок шкільного життя вважається важким стресом для семирічних дітей. Якщо маля не зможе гуляти, відпочивати, робити уроки без поспіху, у неї можуть виникнути проблеми зі здоров’ям, невроз. Тому, якщо заняття музикою та спортом здаються необхідною частиною виховання, почніть водити дитину у ці гуртки за рік до початку навчання або із другого класу.
Правило 2
Пам’ятайте, що дитина може концентрувати увагу не більш як на 10 – 15 хв. Тому, коли ви з нею будете робити уроки, кожні 10 – 15 хвилин необхідно перериватися й обов’язково давати маляті фізичну розрядку. Можете просто попросити пострибати на місці 10 разів, побігати або потанцювати під музику кілька хвилин. Почати виконання домашніх завдань краще з письма. Можна чергувати письмові завдання з усними. Загальна тривалість занять не має перевищувати однієї години.
Правило 3
Комп’ютер, телевізор і будь-які заняття, що вимагають значного зорового навантаження, мають тривати не більше години на день – так вважають лікарі-офтальмологи й невропатологи в усіх країнах світу.
Правило 4
Протягом першого року навчання ваше маля потребує підтримки. Дитина не тільки формує стосунки з однокласниками й учителями, але й уперше розуміє, що з нею самою хтось хоче дружити, а хтось – ні. Саме у цей час у маляти складається свій власний погляд на себе. І якщо ви хочете, щоб із нього виросла спокійна і впевнена у собі людина, - обов’язково хваліть! Підтримуйте, не лайте за й неакуратність у зошиті. Усе це – дрібниці порівняно з тим, що від нескінченних докорів і покарань ваша дитина не буде вірити у себе.
А У ЧОМУ Ж КОРИСТЬ РОЗМАЛЬОВКИ ?
1 . Дитина , розфарбовуючи якийсь об'єкт , знайомий або незнайомий для нього , поповнює свої знання про форму, колір цього об'єкта , розвиває спостереждивість. Спочатку на малюнку і сонце може виявитися зеленим , і крокодил помаранчевим . Все добре : дитина пізнає світ , переносить його на аркуш паперу , намагаючись відтворити кольори цього світу . Це непросто. Можна поговорити про призначення або властивості і якостях того , що дитина розфарбовує . Тим самим ми розширюємо кругозір дитини. А для початку вибирайте знайомі для малюка предмети : м'яч , брязкальце , дзига , яблуко.
2 . При розфарбовуванні розвивається дрібна моторика і кисть руки , що , як відомо , безпосередньо пов'язане з розвитком мислення малюка , а також з успішністю освоєння навичок письма. Спочатку розмальовки не повинні містити дуже багато дрібних деталей , які необхідно розфарбувати.Малюнки повинні мати широкий контур . За такий контур буде складно вилізти невпевненою ручці малюка. Це дозволяє приховати природні похибки і додає впевненості в собі. Обриси картинок повинні бути плавними , без кутів і складних вигинів.У міру дорослішання дитини і освоєння техніки розфарбовування кількість дрібних деталей на малюнку збільшується, і сама фігура стає більш складною.
3. Крім моторики розвивається і вольова сфера малюка: . Адже йому потрібно дуже постаратися , щоб не вийти за межі малюнка , потрібно навчитися контролювати натиск олівця , щоб не порвати папір. Розфарбовування розвиває посидючість і увагу дитини.
4. Розмальовки - Шлях у світ образотворчого мистецтва , у світ творчості , це розвиток художнього смаку малюка. Можна запропонувати дитині підмалювати , домалювати , придумати сюжет малюнка , спираючись на утримання розфарбованого. Змішування фарб , отримання нових кольорів і відтінків теж є процесом досить творчим , пізнавальним , цікавим і навіть « чарівним» для дитини. Дитині сподобається , якщо ви влаштуєте невеликий вернісаж його робіт , покажете його розмальовки рідним і друзям. Це допоможе йому бути впевненіше в своїй діяльності.
5 . Розфарбовування передбачає вдосконалення і в складності малюнка , і у виборі інструментів. Спочатку це взагалі може бути розфарбовування пальчиками за допомогою води (є такі розмальовки ) , потім олівці , фарби.Коли малюк почне працювати з фарбами , подбайте про те , щоб поруч не було того , що може бути зіпсовано фарбою.
6 . Учіть дитину робити вибір. Для цього бажано , щоб розмальовки були на окремих аркушах , з яких дитина і буде вибирати те , що їй подобається. Коли вибір зроблено , решту розмальовки приберіть від дитини. Вивчайте доводити почате до кінця. Якщо помічаєте , що дитина не справляється з розфарбовуванням , то наступного разу запропонуйте їй більш прості картинки , які він зможе розфарбувати повністю .
7 . Зверніть увагу на кольори , які вибирає дитина - це може стати таким собі діагностичним моментом при розфарбовуванні .
8. Мама ( частіше приходять саме мами ) малює фігуру , а дитина її розфарбовує . Замість батьків малювати можуть старші діти.Таким чином , ми розвиваємо і навички взаємодії малюка з іншими , і даруємо йому свою увагу.Спостерігаючи за дитиною під час розфарбовування , ви можете зробити висновок про розвиток її якостей.